Haaste: Sukunimeni ensimmäinen kirjain

perjantai 12. kesäkuuta 2020
Olen nähnyt useammassakin blogissa tämän kirjain-haasteen. Tämä vaikutti niin hauskalta, että halusin osallistua tähän. Toivottavasti vastauksista selviää jotain uutta minusta. Tarkoituksena on siis vastata kysymyksiin vaihtoehto, joka alkaa sukunimen ensimmäisellä kirjaimella. Minulla se on M. Sama kirjain tulisi myös, jos valitsisin etunimeni ensimmäisen kirjaimen.


VAATE 
Mekko

Olen ottanut tavoitteeksi opetella käyttämään mekkoja. Ihailen mekkoja ja hameita muiden päällä, mutta en oikein osaa käyttää niitä. Tämä mekkoprojektini alkoi syyslomalla Espanjassa, kun ostin Primarkista mielestäni kauniin hameen. Sittemmin olen ostanut kaksi hametta ja kolme mekkoa. Nyt en todellakaan haaveile uusien mekkojen ostamisesta, vaan jo kaapissa olevien käyttämisestä.



JUOMA 
Mehu

Oikeastaan juon mehua aika harvoin. Välillä ostan sokeroimatonta karpalomehua ja juon sitä virtsatieulehduksia estämään. (Jep, olen entinen urologinen hoitaja). Joskus ostamme appelssiinimehua viikonlopun aamiaisille. Talvella, appelssiiniaikaan puristan mielelläni mehun tuoreista appelssiineistä.


PAIKKA 

Museo
Rakastan museoita, mutta käyn niissä kovin harvoin. Hieman ennen koronarajoituksia ostin museokortin, jotta museoissa tulisi käytyä useammin. Ehdin käymään neljässä museossa ennen, kun ne sulkivat ovensa. Nyt en ole vielä museoissa käynyt, mutta ehdottomasti aion mennä! 

Kuva Helsingin Taidehallista Anu Tuomisen näyttelystä
RUOKA  
Maksalaatikko

Lapsuuteni lempiruoka, jota en ole enää vuosiin syönyt. Lapsena laitoin maksalaatikon sekaan höylättyjä juustonpaloja, jotka ihanasti sulivat maksalaatikkoon. Lisäksi tietysti puolukkahilloa.

ELÄIN 
Miljoonakala

Minulla oli ala-asteella akvaario, jossa oli miljoonakaloja, neontetroja ja täpläimumonneja. Myöhemmin minulla oli akvaariossa kääpiökynsisammakoita.


KUKKA 
Maitohorsma

Alla oleva taulu horsmista on ukkini 70-luvun lopussa maalaama. Kesäisin sekoan kukista. Niitä tuleekin kuvattua paljon. Tuntuu, että iän myötä kukkarakkaus vaan lisääntyy. Jonkin verran kerään luonnonkukkia maljakkoon ja pihasta löytyy muutama kesäkukka.



TYTÖN NIMI 
Maija

Perinteiset suomalaiset nimet viehättävät minua. Sen voi jo päätellä lastemme nimistä. Maijaa meidän perheestä e kuitenkaani löydy. En halua, että etunimi ja sukunimi alkavat samalla kirjaimella. Naimisiinmenon myötä omat nimikirjaimeni ovat juurikin kammoamani tuplakirjaimet, MM.

POJAN NIMI 
Mainio

Mainio nimi.   

AMMATTI 
Metsuri

Tuli ensimmäisenä mieleen. Metsässä on tullut vietettyä tänä keväänä erityisen paljon aikaa. Oma työni vaihtuu tämän kesän jälkeen. En enää jatka perhepäivähoitajana. Tarkoitus olisi palata sairaanhoitajaksi kymmenen vuoden tauon jälkeen!

KUVAUS HENKILÖSTÄ 
Mukava, menevä ja maanläheinen

JOKA KODISSA 
Matto

Meillä tosin elettiin pitkään ilman mattoja. Nykyään niitä on jo joka huoneessa keittiötä lukuunottamatta. 




Tuliko yllättäviä vastauksia? 


Aurinkoista viikonloppua!

10 kommenttia

  1. Hauska haaste ja hienot vastaukset! Taidanpa tarttua tähän haasteeseen, käypä lähiaikoina lukemassa. Mulla tosin taitaa tulla hiukkasen enemmän haastetta, ei ole tuo sukunimen eka kirjain ihan helpoimmasta päästä.... =) Haittaakohan jos osan sanoista ottaa italian kielestä...?

    Anna / www.mustikkapasta.fi

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva olisikin lukea vastauksesi! Tulen ehdottomasti lukemaan. Kirjaimesi onkin hieman haastavampi! Italian käyttö on hyvä idea, sieltähän sukunimesikin on.

      Poista
  2. Minua aina huvittaa omat nimikirjaimeni OK :)
    Mekkorakkautta täälläkin, mutta nyt on minuksella hameet, joten sellaisia pari pitäisi tänä kesänä saada.
    Ihanaista viikonloppua Minna <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tosiaan hauskat nimikirjaimet sinulla! Toivottavasti ihanat kesähameet löytyvät! Mukavaa viikonloppua!

      Poista
  3. Kiva kun sinäkin tartuit tähän haasteeseen. Mekot sopivat sinulle äärimmäisen hyvin.
    Minäkin rakastan museoita ja tuo Anu Tuomisen näyttely oli huikea. Onneksi ehdin käydä siellä.
    Minua huvitti tuo sinun lempiruoka. Minä nimittäin inhosin maksalaatikkoa - ja inhoan vieläkin - ja olin kouluruokailussa aina viimeinen kun oli maksalaatikkoa. Yritin aina jokaisen haarukallisen perään ottaa leipää ja maitoa mutta silti yökötti.
    Onnea uudesta työstä :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tämä oli kiva haaste! Tuomisen näyttely oli kyllä upea! Mun lapsuuden inhokkeja oli mannapuuro ja hernekeitto. Vielä ei ole mitään tietoa uudesta työpaikasta.

      Poista
  4. Onpa hauska haaste, näitä on aina kiva lukea :).

    VastaaPoista
  5. Tämä on todella kivaa haaste, johon olen törmännyt useammassa blogissa. Minullakin on luonnoksissa nämä kysymykset. Katsotaan missä vaiheessa saan aikaiseksi tarttua tähän haasteeseen.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva olisi lukea sinunkin vastaukset tähän haasteeseen.

      Poista

Instagram