Olga-sukat

tiistai 26. syyskuuta 2017

Jo kesäkuussa annoin lahjaksi villasukkalahjakortin. Jossain vaiheessa lahjavillasukat valmistuivat, mutta vasta tänään sain nämä pääteltyä. Ainoastaan 7-vuotias suostui kuvausmalliksi ulos. Sukat ovat hänelle pari numeroa liian isot, mutta sopivampaakaan jalkaa en tähän hätään saanut kuvausmalliksi.
 

Näihin Olga-sukkiin sopii mielestäni hyvin myös tällainen valmiiksi raidoitettu lanka. Minä jatkan sukan kuviota kantapään jälkeen kahdella puikolla, joten kuvio tulee myös jalkapöydän päälle. Ohje Olga-sukkiin löytyy Punomon-nettisivuilta. Blogissa olen julkaissut tammikuussa kuvat ensimmäisistä tekemistäni Olga-sukista.



Tällä hetkellä minulla on puikoilla JULES-sukat miehelle. Niihin ei olisi kannattanut käyttää raidoitettua lankaa. Yksivärisessä langassa olisi tullut sukkien kuvio paremmin esiin. Purkaminen ei ole minun juttu ollenkaan, joten seuraavaksi esittelen raidallisen JULES-sukat.



Syksy on täällä. Luonto näyttää jo kovin syksyiseltä ja lasten isovanhemmat matkaavat tällä viikolla syksyksi ja talveksi Espanjaan.



 
Mukavaa viikkoa!

12 kommenttia

  1. Onpa ihanan näköiset sukat! Noissa kelpaa lämmitellä varpaita syyskylmillä ilmoilla :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tämä väriyhdistelmä ja malli ovat myös minun mieleen. Toivottavasti miellyttävät myös sukkien saajaa.

      Poista
  2. Onpa ihanannäköiset! Mä en itse osaa neuloa ollenkaan, käsitöiden kanssa on peukalo äärimmäisen keskellä kämmentä. Joten arvostan aivan suunnattomasti kaikkia käsityötaitoisia, ehdottomasti! :)

    VastaaPoista
  3. Aaaww ♥ Olen ihan kauhia villasukka-fani. Villasukat toimii melkein säässä kuin säässä.

    VastaaPoista
  4. Sä oot kyllä niin mestari neuloja!!tosi kauniit sukat ja super ihanat värit♡

    VastaaPoista
  5. Todella viihtyisän näköiset sukat. Minä itse olen täysi tumpelo käsitöissä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Minä olin ennen tumpelo. Neulomisen ja virkkaamisen olen opetellut aikuisena. Ompelukoneen kanssa en tule vielä ollenkaan juttuun.

      Poista
  6. Kauniit sukat! Mä tykkään kyllä tehdä käsitöitä, mutta neulominen ei ole mulle helpoin alue :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Minulla taas neulominen sujuu parhaiten.

      Poista

Instagram