#viikonräpsy 31/52

maanantai 7. elokuuta 2017
Kesälomalla vietin aikaa tiiviisti lasten kanssa. Omaa aikaa oli muutaman kerran muutama tunti koko kuukauden aikana. Oli siis jo aika keksiä jotain omaa tekemistä.

Viime viikonlopun suunnitelmissa oli pieni vaellus, istumista leirinuotiolla ja yöpyminen asuntovaunussa kaverin kanssa. Perjantaina satoi koko päivän eikä viikonlopun sääennustukset näyttäneet kovin lupaavilta. Vaellusinto valui sadeveden mukana viemäriin. Olen kyllä haaveillut ison teltan ostamisesta ja telttailusta koko perheen kesken, mutta rankkasateenkestävää telttailijaa minusta ei taida ihan helposti tulla.

Kaverini soitti minulle perjantaina ja juteltiin tilanteesta. Me molemmat olimme järjestäneet vapaaviikonlopun kotoa. Jotain teki mieli tehdä. Vaellus sateessa ei kiinnostanut. Minä ehdotin, että lähdetään Tallinnaan. Ja mehän lähdettiin!

Neljän jälkeen perjantaina ostimme liput puoli seitsemän laivaan sekä varaisimme kaksi yötä hotellissa ja paluun sunnuntai iltapäivälle.

Vaikka juoksimme loppumatkan parkkipaikalta terminaaliin myöhästyimme laivasta. Viimeinen laiva lähti 22.30 ja saimme vaihdettua liput siihen. Aika laivaa odottaessa sujui mukavasti syöden maukasta salaattia satamassa olevassa ravintolassa. Taisi olla nimeltään Pacific 7.

Tallinnassa kävimme ostoksille Ulemistön suuressa ostoskeskuksessa, minä kävin kampaajalla. Söimme, juttelimme ja nautimme hotellin hiljaisuudesta ja aamupaloista.

Miten sinä olet viettänyt lapsivapaata? Onko joku muu myöhästynyt laivasta?

#viikonräpsy on postaussarja, jossa julkaisen joka viikko yhden kännykkäkuvan viikon varrelta.

14 kommenttia

1. Elämä ilman sähellystä ei ole elämää :D
    Onneksi pääsitte nauttimaan toisistanne :D

2. Ihan huippua, että pystyitte noin yllättäen lähtemään Tallinnaan viikonlopuksi! Lapsivapaata ei juurikaan ole; olen käynyt kerran elokuvissa miehen kanssa ja muistaakseni kerran syömässä :D

Ja pakko sanoa, että kampaajalle pitäisi itsekin päästä. Todellakin. Joten vähän kateellisena luen :D

1. Kahdenkeskistä aikaa miehen kanssa on hiukan hankalampi järjestää. Nyt mies jäi kotiin pyörittämään arkea, johon kuului säbäleirikuskausta ja futisturnauskuskausta. Oli mies päässyt valmentajaa sijaistamaankin yhteen peliin. Itselle teki kyllä hyvää päästä hetkeksi pois kotikuvioista.

3. Seesteinen kuva, harvemmin terminaaleissa on noin tyhjää mun kokemuksen mukaan.
    Onneksi lippujen vaihto onnistui ja pääsitte Tallinnaan :>

1. Klo 22.30 lähtevällä laivalla on hiljaisempaa ja terminaalikin varsin tyhjä. Onneksi tosiaan päästiin vielä perjantaina matkaan.

4. Oi ihana spontaani reissu! Suunnittelemattomat jutut on monesti parhaita :)!

1. Kivaa oli! Vaeltamaan olisi myös ollut kiva mennä, mutta ei Tallinnakaan ollut huono vaihtoehto.

5. Voi, spontaanit jutut on just parhaita! Ja valitettavan vähissä näin lapsiperhearjessa.

Olipa hienoa, että pääsitte matkaan, vaikka laivasta myöhästyittekin. Rentouttavan kuuloinen irtiotto arjesta :)

1. Mukava viikonloppu oli! Mulle sopii spontaanit jutut ja nopeat käänteen ainakin aina välillä.

6. Voi että kuulostaa kivalta! Tuollaisia arjen irtiottoja sitä joskus kaipaa, joko hyvän ystävän tai miehen kanssa :)
    T. Äiti kolmelle

1. Arkikin tuntuu taas ihanalta, kun siitä pääsee hetkeksi pois.

7. Meinasin itsekin myöhästyä Tallinnan laivasta, mutta onneksi sentään ehdimme. :D
    Hyvä että pääsitte kuitenkin vielä saman päivän aikana reissuun! :)

1. Kiva, että te ehditte laivaan. Eikä meidänkään myöhästyminen suuri katastrofi ollut. Pacific7 ravintolasta sai oikein maukasta salaattia. :)