Terveiset Torreviejasta!

torstai 27. lokakuuta 2016
Ennen kaikkea muista, että tärkein
mukaan otettava asia ei ole Guccin laukku
eikä ranskalaiset farkut, vaan avoin mieli

Luin tämän ajatuksen keskiviikko yönä, Positiivareiden uutiskirjeessäkun herätessäni alle kahden tunnin unien jälkeen klo 1.00 pukemaan ja herättelemään lapsia syyslomamatkalle lähtöä varten. Lapset ehtivät nukkua noin 5 tuntia yöunia. Ajatus rauhoitti väsyneenä ja lähtöpaniikissa. Ajattelin jo epätoivoisena, että kunhan on passit ja matkaliput, että edes päästään matkaan!

Meidän kone lähti kuudelta Suomen aikaa ja myötätuuleen ansiosta olimme perillä jo 9.20 Espanjan aikaa. Kukaan lapsista ei nukkunut lennon aikana. Snapchatissa ja Facebookissa olenkin jo muistanut mainita, että mies sai lentää rauhassa istuen penkkirivillä 12, kun minä ja meidän neljä lasta istuttiin rivillä 27. Oli miehenkin rivillä kaksi lasta äitinsä kanssa. Toinen lapsista vielä näytti nukkuvan miehen käsivartta vasten, kun kävin miestä lennon aikana tervehtimässä.

Espanjassa meidät otti vastaan lämmin ilma ja isovanhemmat! Voiko ihanampaa ja lämpimämpää vastaanottoa olla! Tytöt nukkuivat puolisen tuntia autossa matkalla lentokentältä Torreviejaan. Meidän 10 henkinen seurue söi välipalaa ja lähdimme porukalla mereen uimaan. Meitä on siis täällä äitini ja hänen miehensä sekä miehen vanhemmat.

Uinnin ja suihkun kautta lähdimme kiinalaiseen wok buffettiin syömään. Seisovasta pöydästä saa valita haluamansa kalat, lihat ja kasvikset ja viedä ne kokille paistettavaksi. Lisäksi oli kahdenlaista keittoa ja erilaisia friteerattuja juttuja sekä jälkiruokia ja sushia. Minä vaan söin. Valokuvaaminen unohtui.

Ruuan jälkeen minä ja mies päästiin kahdestaan kauppaan. Suomessa kaupassa käynti on usein pakkopullaa, mutta täällä oli ihana saada kiertää kaikki hyllyt ja katsoa mitä kaupasta löytyy.  Niin siis puhun ihan ruokakaupassa. Kassalla koitti vielä mukava yllätys kansakuitissa. Ruoka on täällä halvempaa kuin Suomessa.

Kaksi keskimmäistä lastamme jäi äidilleni yökylään ja kaksi muuta nukkuivat meidän kanssa. Miehen kanssa söimme iltapalan terassilla shortseissa ja t-paidoista. Oli pimeää ja ympärillä kuului sirkkojen siritystä.

Reissuamme voi seurata Snapchatissa: minnakil
Instagramissa:

Kirjoitin tämän postauksen kännykällä ensimmäisenä loma-aamuna. Mies nukkuu. Lapset ovat pikku hiljaa heräilleet ja katsovat lastenohjelmia. Nyt terassille aamupalalle!

10 kommenttia

1. Kuullostaa niin parhaudelta. Nauttikaa superisti!!!!!

2. Ihanaa! <3 nauttikaa lomasta ja kyllä tuollainen lyhyt yöuni unohtuu aika nopeasti kun saa olla lämmössä rakkaiden ihmisten kanssa!

1. Kiitos! Ihmeellisesti me kaikki jaksettiin noinkin vähillä unille. Aikamoinen vaikutus valolla, lämmöllä, läheisillä ja uudella paikalla. Kotona ei varmasti oltaisi oltu näin hyvällä tuulella huonosti nukutun yön jälkeen.

3. Muksaa lomaa. :) täällä sataa vettä...

4. Voi ihanaa, nauttikaa! Oikein kivaa ja letkeää lomaa teille! <3 instassa seuraillaan. :)

1. Kiitos! Tähän asti loma on ollut ihan huippu! Ja insta kyllä päivittyy...