Pizzaa tilauksesta - melkein kuin ravintolassa

lauantai 14. kesäkuuta 2014
Minä sairastuin ikävään kesäflunssaan. Olen yskinyt niin, että vatsalihaksetkin ovat jo kipeät. Nenä vuotaa ja kuumettakin on ollut. Onneksi nyt on viikonloppu. Mies on kotona ja minä olen saanut levätä. Tänään me herkuttelimme miehen tekemällä pizzalla. 
 
 
Pojille oli oma pellillinen pizzaa. Täytteeksi he valitsivat kinkun ja ananaksen. Pojat saivat itse laittaa täytteet. Hyvällä ruokahalulla söivät koko pellillisen!
 


Pikkusiskokin on kipeä. Hänellä on yskää ja korvatulehdus. Hän ei pizzasta välitä ja tällä kertaa hän saikin valita syökö pizzaa vai salaattia. Pikkusisko valitsi salaatin. Hänen salaatissaan oli raejuustoa, kurkkua, kinkkua ja pieni pala paprikaa. Salaatin hän nautti paahdetun leivän kanssa. Yleensä meillä kaikki syövät samaa ruokaa, mutta joskus on näitä poikkeuksia.


Aikuisten pizzan mies teki aika lailla minun maun mukaan. Tuoreita herkkusieniä, tölkki artisokkaa, paljon juustoa, tomaattia ja kyllä sieltä seasta kinkkukin löytyi. Usein korvaan kinkun aurinkokuivatuilla tomaateilla.


Pizzan päälle haettiin ulkoa herneenversoja. Nam!






4 kommenttia

  1. Meillä kanssa kesäflunssa on iskenyt lapsii ja itelle meinaa nuha iskeä.
    meillä kanssa pienin ei tykkää pitsasta joten syö täytteitä lautaselta. Lautaselle vaan jlihaa, kinkkua juustoa sekä kasviksia :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Paranemisia teille! Ehkä nuo pienetkin vielä oppivat pizzaa syömään. Ei meillä pojatkaan sitä ihan pieninä syöneet.

      Poista
  2. Minuakin on vähän pelottanut, milloin onnistun nappaamaan kesäflunssan. Olen ollut nyt jotenkin kummallisen onnekas, kun ei keväälläkään ollut mitään nuhaa ja yleensä olen aina se, joka onnistuu keräämään kaikki mahdolliset pöpöt.
    Pitsa näyttää herkulliselta! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Toivottavasti vältyt taudeilta! Mulla on nyt ollut tässä kaksi flunssaa kauhealla yskällä peräkkäin. Ei kiva. Talvi menikin aika terveenä. Pizza oli hyvää. :)

      Poista

Instagram