Viime viikon parhaat

tiistai 10. joulukuuta 2019

Viikon projekti


Meillä on ollut tapana tehdä piparkakkutalo ja välillä jopa neljä Itsenäisyyspäivänä. Lapset muistivat perinteen. Ei auttanut muuta kuin ostaa 3 kiloa piparkakkutaikinaa ja tehdä talo! Sain suostuteltua lapset tänä vuonna yhteen pieneen taloon. Tytöt leipoivat tavallisia pipareita ja koristelivat niitä. Saimme talon kasaan yllättävän helposti. Ei palaneita sormia ja kiristyneitä hermoja tänä vuonna. 


Viikon peli


Joku aika sitten löysin lempikaupastani Lidlistä Cluedo-nimisen pelin. Hetken harkinnan jälkeen ostin pelin. Nyt olemme muutaman kerran pelanneet Cluedoa yhdessä perheen kanssa. Ainoastaan nuorin ei osaa vielä lukea, joten hän ei voi peliä pelata. Mielenkiintoinen peli, josta me kaikki pidämme. Siitäkin huolimatta, että kuvailin peliä Instagramissa sanoilla "Klassinen perheriidan aiheuttaja".  (Vrt. kannen teksti.) Pelin ideana on selvittää murhaaja, murha-ase ja murhapaikka korttien avulla ja muilta pelaajilta kyselemällä.



Viikon ohjelma


Linnanjuhlat. Katsoimme jonkin aikaa Linnanjuhlien kättelyä koko perheen voimin. Television ääressä viihtymistä saattoi lisätä meidän hedelmä-juusto-keksilautanen. Miehen kanssa katsoimme Linnanjuhlat ja jatkot. Lapset siirtyivät muihin puuhiin ja nukkumaan.




Viikon ruoka


Minun piti tarjota hoitolapsille poronkäristystä meidän Itsenäisyysäivä lounaalla 5.12. Kolmen tunnin valmistusaika muutti lounassuunnitelmat. Päädyin tekemään nopeasti valmistuvan Härkiskäristyksen. Maistui yllättävän hyvältä perunamuusin ja puolukkahillon kanssa.




Viikon kohokohta


Sunnuntaina lukupiiri kokoontui meillä. Kyseessä oli lukupiirin 64. tapaaminen. Minä olen ollut mukana lukupiirissä pari vuotta. Piiri oli ollut olemassa neljä vuotta silloin, kun minä liityin siihen. Tapaamme vuorotellen jokaisen lukupiiriläisen kotona ja jokainen tuo jotain yhteiseen nyyttäripöytään. Aikamoista herkuttelua kirjoista ja kaikesta muusta keskustelun lisäksi! Lukupiirin ansiosta olen tutustunut uusiin ihmisiin ja minun tulee luettua enemmän erilaisia kirjoja.




Mukava viikko!

Ja enää kaksi viikkoa jouluun! 

8 kommenttia

  1. Täytyy myöntää etten itse jaksanut tällä kertaa katsoa kättelyitä lainkaan :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minä viihdyin pitkään sohvalla tv:n edessä. Herkuilla taisi olla osuutta asiaan. :)

      Poista
  2. Kivan kuuloinen viikko. Cluedo oli esiteininä minun lempparipeli. Käytiin sitä aina kirjastossa pelailemassa :)
    Kivaa tiistai-iltaa sinulle Minna <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä en muistaakseni ole koskaan aiemmin pelannut Cluedoa. Se olisi varmaan ollut lapsena/nuorena mun lempipeli.

      Poista
  3. juustotarjotin on parhautta ja hyvä idea tehdä talo jalalliselle vadille :)

    https://neljanaamukahvi.blogspot.com/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Juustot on hyviä! Ehkä suurin este mun vegaanisuudelle. Tykkään tuosta jalallisuudesta. Bongasin idean instagramista.

      Poista

Instagram