Viikko 10 - Barbien liivejä ja mokkapaloja

maanantai 11. maaliskuuta 2019
Viime viikolla innostuin virkkaamaan Barbeille liivit keltaisesta pörrölangasta. Toinen liivi on kummitytölle ja toisen saivat omat tytöt leikkeihinsä. Meillä leikitään Barbeilla tällä hetkellä joka päivä. Minäkin osallistuin tällä viikolla Barbie-leikkeihin leikkimällä kampaaja-Barbiella. Käsittelyssäni nuket saivat Niiskuneidin selvityssuihketta hiuksiinsa ja hiuksista tuli hieman sileämmät.




Sulje some


Aloitin Ekopaaston keskiviikkona. Yhtenä tavoitteena minulla on vähentää sosiaalisen median käyttöä. En ole ollut kokonaan ilman somea, mutta olen ollut vähemmän somessa. Minulla on ollut tapana selata Instagramia lasten päiväuniaikaan teetä juodessani. Töiden jälkeen olen usein maannut sohvalla puhelin kädessä. Tällä viikolla luin päiväuniaikaan kirjaa teetä juodessani. Töiden jälkeen olen muun muassa pelannut tyttöjen kanssa Muuttuvaa labyrinttiä ja leikkinyt Barbeilla. Viikonloppuna teimme tyttöjen kanssa Barbeille tyhjistä limsapulloista laivan. Nuket ovat laskeneet aluksella ulkona mäkeä ja seilanneet sillä sisällä ammeessa.




Viikon kirjat


Viime viikolla kuuntelin loppuun yhden äänikirjan ja luin loppuun yhden kirjan. 

Martiina Haag: Olin niin varma meistä
Nina Rousu: Joko ollaan perillä

Haagin olin niin varma meistä kertoo parisuhteessa jätetyn osapuolen tarinan. Kirjan päähenkilö Petra on kahden lapsen äiti ja hän ollut 15 vuotta yhdessä miehensä kanssa parisuhteen päättyessä. Petra olisi halunnut jatkaa suhdetta. Lopulta Petra pakenee tilannetta Ruotsin lappiin autiotupavahdiksi ja alkaa kirjoittaa kirjaa erostaan. 

Rousun Joko ollaan perillä on huikea matkakertomus monen maan ja maanosan läpi reppureissaajasta ja slummeista diplomaattipiireihin. Nina toimii mm. sukellusoppaana, hyväntekeväisyystyössä ja rantabaarin työntekijänä ennen kuin kohtaa diplomaattimiehensä. Lasten saaminen Afrikassa on kovin erilaista kuin Suomessa. Tuntuu, että tämä tositarina on huikeampi kuin mikään keksitty tarina aiheesta voisi olla. 

Minusta ei tule Leipuri Hiivaa


Leivoin hoitolasten kanssa tiistaina laskiaispullia ja viikonloppuna leivoin mokkapaloja kanttiiniin. Meidän perheessä on harrastettu joukkueurheilua viimeiset seitsemän vuotta ja tämä oli ensimmäinen mokkapalapelti, jonka leivoin urheilujoukkueen varainkeruun takia. Koen leipomisen melko stressaavaksi. Varsinkin jos lopputuloksen pitäisi olla kaunis. Voin pitää mokkapaloista taukoa ainakin seuraavat seitsemän vuotta. Mielummin talkoilen jotenkin muuten. En edes tykkää syödä mokkapaloja, joten en niitä koskaan ostakkaan. 




Mukavaa alkanutta viikkoa!

12 kommenttia

  1. Meikäläinenkin väsää barbinvaatteita vaikkei meillä kukaan niillä leiki. Joskus olisi tarkoitus rakentaa myös talo.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oi, tekemäsi barbinvaatteet ovat varmasti upeita! Meillä on monessa hyllyssä Barbeilla koti.

      Poista
  2. Heh, mä taas voisin leipoa erilaisiin varainkeruukampanjoihin vaikka aina! Oon aina tykännyt leipoa. Vastaavasti Barbien vaatteet eivät meikäläiseltä luonnistuisi alkuunkaan, mä en ikinä ole osannut tehdä minkäänlaisia käsitöitä. Valitettavasti, toivottavasti tässä vielä joskus oppisi. <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Onneksi on erilaisia ihmisiä! Löytyy jokaiseen talkoohommaan tekijä. :)
      Minä opettelin vasta aikuisena neulomaan ja virkkaamaan youtuben ja äitini opettamana.

      Poista
  3. Aikoinani tein siskoni barbeille vaikka mitä vaatteita, neulepaitoja ja mekkoja jopa :)
    Ihanaa viikkoa sinulle Minna <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tässä olen yrittänyt etsiä lisää helppoja neule- ja virkkausohjeita Barbinvaatteisiin.
      Samoin sinulle ihanaa viikkoa! <3

      Poista
  4. Itsenikin pitäisi ehdottomasti somepaastoa hieman jossain välissä pitää, viime aikoina on ollut turhankin kiinni puhelimessa kun siihen mahdollisuus on ollut o.O

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Viime vuonna olin pari viikonloppua kokonaan ilman somea ja puhelinta. Nyt rajoitan somen käyttöä paaston ajan. Tällekin vuodelle olisi hyvä saada totaali somepaasto.

      Poista
  5. Tuo barbien laiva on kyllä hauska. Meillä askarrellaan myös todella paljon kaikenlaisia tarvikkeita mm.petseille :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Meiltä löytyy myös petsejä (yli 100). Niillekin on askarreltu vaikka mitä. Tällä herkellä Petsit varastossa ja Barbit jokapäiväisissä leikeissä.

      Poista
  6. Ai että, mä just toin kaupasta aineet mokkapaloja varten. Tuolla ne odottaa "mokkapala-inspistä" :D Aattelin kyllä vähän tuunata niitä... saapa nähä kummosia tulee :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jossain näin ohjeen mansikkamokkapaloihin. Salmiakkimokkapaloistakin olen kuullut. Silti aion olla tykkäämättä mokkapaloista. Liian kuivia. Mutakakku tai oikeasta suklaasta tehty kakku on enemmän mun juttu.
      Mukavaa torstaita!

      Poista

Instagram