Selkärangaton ja ryhditön liikkuja

keskiviikko 10. kesäkuuta 2015
En ole koskaan ollut erityisen liikunnallinen. Lapsena olin vuoden uimaseurassa, mutta se harrastus loppui kun muutimme toiselle paikkakunnalle. Murrosiässä kävin kerran viikossa jumpassa puolipakotettuna.

Joitakin lyhyitä innostumiskausia lukuun ottamatta en ole juurikaan liikuntaa harrastanut. Siitäkin huolimatta, vaikka tiedän miten hyvä oli liikunnasta tulee. Ainakin jälkeenpäin. Arkiliikuntaa minulle tulee jonkin verran. Nyt kun ikää on tullut lisää, se arkiliikunta lasten kanssa ei näytä riittävän. Neljännen lapsen jälkeen löllömahasta on tullut pysyvä ja ryhti on huonontunut entisestään. Omien valokuvien näkeminen järkytti. En minä tuolta halua näyttää! Kiloista viis, mutta en edes viihdy tässä kropassa.

Kevään mittaa olen sauvakävellyt ja muutaman kerran pikkaisen hölkännytkin. Jokusen kerran olen joogannut oikealla tunnilla tai netin kautta, mutta ihan liian usein on tullut röhnötettyä sohvalla. Pitkittynyt flunssa häiritsi liikkumista, mutta nyt ei ole enää mitään tekosyitä olla liikkumatta. Saa muistuttaa ja kysellä, että onko tullut liikuttua!

Osallistuin Naisvoimistelijoiden järjestämään Nice Runiin. Paikalle pyöräillessä ajattelin, että miksi ihmeessä olen edes menossa. En aio enää ikinä osallistua! Alkulämmittelyssä aloin jo lämmetä tällaiselle joukkotapahtumalle. Lähtöviivalla teki jo mieli juosta, vaikka alun perin tarkoitus oli kävellä. Maalin jälkeen, kun istuimme picnicillä googlailin jo uusia tapahtumia.




Mies ja lapset olivat katsomassa. Eivät minua ja muita naisia vaan Duudsoneiden HP:tä ja Jarppia.


2 kommenttia

  1. Kylläpä on meillä taas samanlaiset oireet! Itsekin oli nuorena tosi hoikka, mutta nyt vain tuppaa painoa kertymään keskivartalolle. Kävelen lasten kanssa paljon, muttei se tunnu enää riittävän painon pitämisessä aisoissa. Nyt pitäisi itsekin ottaa itseään niskasta kiinni ja aloittaa joku liikunnallinen harrastus! Algeriassa meillä on kodin lähellä kuntosali, jossa on naisille omat vuorot ja saunakin, muttei ole vain tullut lähdettyä. Zumbaa joskus kokeilin kotona siten, että laitoin videon Youtubesta tai vastaavasta, mutta sekin innostus on vähän jäänyt... Ehkä vielä joskus saisimme kuntoilulaitteita kotiin... Mutta tulisikohan niitäkään sitten lopulta käytettyä?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mun ei kyllä tulis käytettyä kotona olevia laitteita. Nytkin jos mies tekee vieressä vatsalihaksia, niin voin ihan hyvällä omalla tunnolla maata sohvalla. Tsemppiä sinullekin liikuntainnostuksen löytämiseen!

      Poista

Instagram