Kaksplus.fi

torstai 4. joulukuuta 2014

Huonoa tuuria vai huolimatonta palvelua?

Olemme tänä vuonna ostaneet kolme uutta kodinkonetta. Ne ovat kuivausrumpu, astianpesukone ja kuivauskaappi. Kuivausrumpu ja astianpesukone ostettiin yhtä aikaa ja samasta liikkeestä. Koneille luvattiin parin päivän toimitusaika ja kotiinkuljetus. Mies meni uudestaan kauppaan kyselemään koneiden perään, kun ostopäivästä oli kulunut viikko, eikä koneista ollut kuulunut mitään. Hän saikin kuivausrummun mukaansa, mutta astianpesukonetta jouduimme vielä odottelemaan.

Kotona purimme kuivausrummun ja huomasimme, että siinä oli toisessa kyljessä lommo. Seuraavana arkipäivänä mies soitti liikkeeseen ja kone luvattiin käydä vaihtamassa ehjään samalla, kun meille tuodaan astianpesukone. Saimmekin sitä seuraavana päivänä soiton, että astianpesukone on tulossa ja ihan kohta oven takana. Onneksi mies vielä varmisti puhelimessa, että onhan kuivausrumpukin mukana. Ei ollut. Kuljetusfirman papereissa oli kyllä maininta, mutta miehet eivät olleet paperia niin tarkkaan lukeneet. No, asia hoitui ja molemmat koneet saatiin ehjinä meille.



Sitä seuraavana päivänä meille tilattiin putkimies astianpesukonetta asentamaan. Hän tuli sovittuna aikana ja asensi koneen. Vei vielä entisenkin mennessään. Minä en ehtinyt koneeseen sen enempää perehtyä. Illalla mies tuli kotiin ja avasi astianpesukoneen luukun. RÄKS! Putkimies oli asentanut koneeseen liian leveän metallisen peitelevyn koneen alaosaan. Levyjä tuli koneen mukana kaksi ja nyt oli sitten asennettu väärä. Mies joutui käyttämään jonkin aikaa siihen, että sai väärän levyn irrotettua. Lisäksi kiinnikkeet vääntyivät, joten sitä oikeaa levyä mies ei ole vielä päässyt edes paikalleen laittamaan.

Alkuvuodesta meille ostettiin kuivauskaappi. Se tuli ihan vääntyneenä. Kaappi käytiin kyllä vaihtamassa uuteen, mutta useampi viikko siinä meni.



Mietin tässä, että onko kyse huonosta tuurista vai onko tämä miten yleistä? Kuljetusliikkeet siirtelevät kodinkoneita huolimattomasti. Putkimiesten ja muiden vieressä pitää vahtia työnjälkeä. Hyvää ei saa, jos ei tee itse tai vieressä vahdi. Eihän se niin voi olla!

Tässä eletään niitä kuuluisia ruuhkavuosia. Päivät on täynnä ohjelmaa ja menemistä. Pää on täynnä muistettavia asioita. Mielellään sitä maksaisi ammattilaiselle siitä, että homma tulee hoidettua ja saa itse nauttia valmiista. Mutta mitä vielä. Perään joutuu soittelemaan, odottelemaan pidempään kuin mitä alun perin luvattiin, vaatimaan korvauksia, huolehtimaan ja vahtimaan.

Minulla ei todellakaan ole vielä näyttää valmiita kuvia meidän pienen kodinhoitohuoneen pienestä muutoksesta. Ennen kuvia voi käydä kauhistelemassa tästä postauksesta. Kodinhoitohuoneen projekti etenee todella hitaasti, eikä siis pelkästään sen vuoksi että me toimisimme miehen kanssa hitaasti. Tässä en vielä kertonut sitä, miten kauan pienen pöytätason saaminen kyseiseen kodinhoitohuoneeseen kesti. Ja syynä oli se, ettei myymälästä muistettu ilmoittaa meidän tilaaman muotoon sahatun levyn olevan valmis.



Mielenkiintoista olisi kuulla, että onko muilla samanlaisia kokemuksia vai onko tässä nyt vaan huonoa tuuria?

Ps. Kuvat tässä postauksessa ovat meidän vuoden takaisesta kylpyhuoneen ja saunan remontista. Nyt tuntuu aika uskomattomalta, että noinkin suuri remontti on valmistunut, tällä hetkellä kun ei meinaa onnistua edes kodinkoneiden vaihtaminen.

2 kommenttia:

  1. Ohhoh, onpas kerrakseen huonoa palvelua! Auttaisikohan se, että joka kerran, kun jotain ostaa, lupaa antaa palautteen - hyvän tai huonon - sosiaalisen median ja bloginsa kautta;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hmm... Toimisikohan?! Meillä oli tarkoitus ostaa uusi pakastin.. En tiedä jaksaako. Tiedä taas miten pitkä prosessi siitäkin tulisi. ;)

      Poista